DHH van ParnasSys

DHH van ParnasSys

Begaafde leerlingen herkennen en optimaal begeleiden

Het Digitaal handelingsprotocol begaafdheid (DHH) biedt een complete aanpak voor het herkennen en begeleiden van begaafde leerlingen in groep 1 tot en met 8. DHH helpt de leerkracht bij het opzetten van een goed handelingsplan en rijkt pedagogische handelingssuggesties en suggesties aan voor begeleiding op basis van de educatieve behoeften van de leerling. DHH is nu gekoppeld met ParnasSys.

Een schoolbrede complete oplossing voor begaafdheid

Hoe herken je begaafde leerlingen en hoe kun je tegemoet komen aan wat die leerling nodig heeft? De modules van DHH helpen je om op handelingsgerichte wijze deze leerlingen niet alleen te herkennen, maar ook goed te begeleiden. DHH bestaat uit de modules quickscan, signalering, diagnose, leerlingbegeleiding en evaluatie. Elke module helpt je om elke fase van het proces van leerlingbegeleiding zo goed mogelijk vorm te geven. Hierbij krijg je concrete tips en handvatten.

Het gemak van ParnasSys

We maken het gebruik, door de handige koppelingen tussen DHH en ParnasSys, zo gemakkelijk mogelijk. Zodat jij meer tijd overhoudt om bezig te zijn met de begeleiding van de leerlingen. Met de single sign-on (SSO) koppeling kun je via ParnasSys inloggen in jouw DHH omgeving. De beheerder (begeleider) kan dit eenvoudig inrichten voor alle gebruikers binnen de school. Hiermee loopt het gebruikersbeheer helemaal via ParnasSys. Door de gegevenskoppeling tussen DHH en ParnasSys voorkom je dat je dezelfde gegevens vaker moet invoeren of importeren. Daarbij komt er ook een koppeling voor het ophalen van leerlinggegevens. Voor de quickscan halen we dan de leerlinggegevens uit ParnasSys. DHH haalt alle gegevens op tijdens het inloggen en ververst ze, zodat je altijd met de meest actuele gegevens werkt.

Gemakkelijk inloggen vanuit ParnasSys

Veilig inloggen dankzij twee-factor-authenticatie

Dubbele invoer van gegevens voorkomen

Altijd werken met actuele leerlinggegevens

Goed om te weten over de koppelingen

  • De gerealiseerde koppelingen zijn een SSO-koppeling en een koppeling met medewerkergegevens (naam en e-mailadres). Hiermee kan de hoofdgebruiker (begeleider) accounts koppelen met ParnasSys. Een wijziging in ParnasSys is ook automatisch in DHH zichtbaar.
  • Voor schooljaar ’25-’26 komt er een koppeling om voor de quickscan leerlinggegevens (voornaam, achternaam, leerjaar en groep) op te halen uit ParnasSys. Wanneer je dit gekoppeld hebt, wordt dat iedere keer tijdens het inloggen in DHH ververst.

Natuurlijk zijn er veel meer gegevens die handig zijn om automatisch te koppelen. Eerst ligt de focus op de basiskoppelingen. Daarna zet het ontwikkelteam eigen ideeën en de wensen van gebruikers op een rij en bekijkt wat prioriteit krijgt.