Experttraject hoogbegaafdheid en ParnasSys
Vanuit theorie en visie gaan we in twee dagen aan de slag met het signaleren en volgen van hoogbegaafde leerlingen in ParnasSys. Je benut dus alles wat ParnasSys je biedt om alle informatie met elkaar in verband te brengen. Dat is voor ieder kind van belang en voor de specifieke doelgroep (hoog)begaafden een mogelijke sleutel tot succes!
Algemene informatie
Doelgroep | IB’er, Leerkracht |
---|---|
Niveau | Beginner, Gevorderd |
Duur | 2 dagen |
Soort training | Individueel, Op locatie |
ParnasSys-module: | Leerlijnen, ParnasSys |
Thema's: | Teamontwikkeling |
Inhoud
Het (her)kennen van hoogbegaafde leerlingen helpt om zicht te krijgen op de ondersteuningsvraag van deze specifieke doelgroep. In deze experttraining leer je hoe modellen helpend kunnen zijn. Vanuit die kennis ervaar je hoe je via ParnasSys zicht krijgt op de aspecten van deze modellen en de (hoog)begaafde leerling. Aan het eind van de experttraining heb je voor je school een visie geformuleerd op het (hoog)begaafde kind. Van daaruit weet je je ParnasSys-omgeving optimaal in te zetten, onder andere door het benutten van de groepskaart, het sociaal-emotioneel volgsysteem en de mogelijkheden van de leerlijnen.
Je benut dus alles wat ParnasSys je biedt om alle informatie met elkaar in verband te brengen en dat is voor ieder kind van belang en voor de specifieke doelgroep (hoog)begaafden een mogelijke sleutel tot succes!
Tijdens deze twee dagen gaan de deelnemers:
-
- theorie (Tessa Kieboom en het kader van ontwikkeling van SLO) en visie verbinden aan de mogelijkheden van ParnasSys.
- (hoog)begaafdheid signaleren met behulp van ParnasSys.
- kennismaken en werken met de leerlijn voor (hoog)begaafden (kader voor ontwikkeling van SLO), binnen de module Leerlijnen.
- voor de eigen school doordenken hoe de (hoog)begaafde leerlingen systematisch en cyclisch gevolgd en ondersteund gaan worden.
Meer info
Voor meer informatie over data, tijden en locaties of aanmelden, neem een kijkje op de website van Gouwe Academie.