Interventies rekenonderwijs
Er zijn verschillende effectieve interventies om de leerlingresultaten te verbeteren. Hoe ga je om met zwakke rekenaars? En welke didactische aanpak werkt nu echt? Ons aanbod bestaat uit een breed en compleet spectrum aan onderwerpen binnen het reken-wiskundeonderwijs. We gaan in op het basispakket van ParnasSys, onder andere door toetsgegevens van methodetoetsen én niet-methodetoetsen te koppelen aan mogelijke interventies op het gebied van rekenonderwijs. Ook gaan we in deze training in op WMK om dit te koppelen aan de behoefte aan professionalisering op het gebied van rekenen-wiskunde binnen de school.
Algemene informatie
Doelgroep | IB’er, Kwaliteitszorgmedewerker, Leerkracht, Schoolleider |
---|---|
Niveau | Beginner, Gevorderd |
Soort training | Individueel, Maatwerk, Op locatie, Voor het hele team |
ParnasSys-module: | ParnasSys |
Thema's: | Leerling- en groepsbegeleiding, Overig, Teamontwikkeling |
Inhoud
Parnassys biedt vele hulpmiddelen om te monitoren of leerlingen profiteren van het gegeven aanbod in de klas. Naar aanleiding van deze informatie kan een school bepalen welke professionaliseringsbehoefte er heerst. We gaan in op het basispakket van ParnasSys, onder andere door toetsgegevens van methodetoetsen én niet-methodetoetsen te koppelen aan mogelijke interventies op het gebied van rekenonderwijs. Ook gaan we in deze training in op WMK om dit te koppelen aan de behoefte aan professionalisering op het gebied van rekenen-wiskunde binnen de school.
Er zijn verschillende effectieve interventies om de leerlingresultaten te verbeteren. Hoe ga je om met zwakke rekenaars? En welke didactische aanpak werkt nu echt? Ons aanbod bestaat uit een breed en compleet spectrum aan onderwerpen binnen het reken-wiskundeonderwijs.
Weet jouw school de rekendoelstellingen te behalen? Veel rekenproblemen zijn te voorkomen als ze vroegtijdig worden gesignaleerd en het rekenonderwijs op orde is. In onze dienstverlening sluiten we altijd aan op de specifieke situatie van de school. Denk aan onderwerpen als rekeninstructie, sterke rekenaars, zwakke rekenaars, werken met leerlijnen en het automatiseren van de basisbewerkingen.
‘Alle kinderen kunnen leren rekenen!’