Opbrengstgericht werken op het s(b)o
Wanneer op jouw s(b)o-school veel adaptief wordt getoetst, zijn er in ParnasSys overzichten die je inzicht geven in het niveau en de groei van leerlingen. Dus ook als je leerlingen een andere toets maken dan die hoort bij hun leerjaar, kun je op leerling-, groeps- en schoolniveau goed in kaart brengen of je tevreden kunt zijn! In deze expertscholing gaan we hier uitgebreid op in. De trainingsduur is maatwerk, meestal verspreid over 2 dagdelen.
Algemene informatie
Doelgroep | IB’er, Kwaliteitszorgmedewerker, Schoolleider |
---|---|
Niveau | Expert, Gevorderd |
Duur | een of meerdere dagdelen |
Soort training | Maatwerk |
ParnasSys-module: | ParnasSys |
Thema's: | HGW/OGW |
Inhoud
Werken aan een schoolcultuur waarin leerkrachten worden geïnspireerd om opbrengstgericht te gaan/blijven werken? Dat leer je in deze scholing. In dit begeleidingstraject ga je praktisch aan de slag met je eigen data.
- Je maakt voor minimaal één vak/leergebied analyses op leerling-, groeps- en schoolniveau wat betreft opbrengsten volgens met elkaar vastgestelde uitgangspunten.
- Je vergelijkt de resultaten van jouw school met die van de deelnemers van andere scholen en wat de resultaten zeggen over de doelgroep, het onderwijsconcept, leerkrachtvaardigheden en curriculum.
- Je weet hoe het thema opbrengsten in de gesprekkencyclus geïntegreerd kan worden en formuleert een advies voor jouw school.
- Je oriënteert je op hoe leerlingen, leerkrachten en andere personeelsleden betrokken kunnen worden bij dit thema.
- Je leert welke vaardigheden van de verschillende teamleden worden gevraagd.
We plannen minimaal 1 dagdeel scholing, maar meestal zijn er meerdere dagdelen nodig om dit goed te implementeren binnen jullie school.
Werk je minder of niet methode-gestuurd en werk je in plaats daarvan bijvoorbeeld met Leerlijnen? Dan is deze scholing voor zml wellicht geschikter voor jullie.
Meer info
Voor meer informatie over data, tijden en locaties of aanmelden, neem een kijkje op de website van Gouwe Academie.