Trainingen
Na deze leergang kunnen deelnemers vormgeven aan een viertal documenten binnen ParnasSys|Mijnschoolplan, namelijk de module Schoolrapportage (inclusief data-analyse), de module Analyse Referentieniveaus (inclusief data-analyse), de module Scholingsplan en de module Veiligheidsplan. Ook beschikken de deelnemers over beleid met betrekking tot de verantwoording en dialoog in relatie met deze vier documenten.
Na deze leergang beschikken de deelnemers over een visie en methodieken om het team te betrekken bij het opstellen van het schoolplan en het jaarplan. Zij kunnen van beide documenten levende documenten maken door de leraren eigenaarschap te geven met betrekking tot de uitwerking van het school- en jaarplan.
De deelnemer kan vormgeven aan onderwijskundig leiderschap, richt zich op de ontwikkeling en het leren van de leraren en maakt daarbij gebruik van het instrument ParnasSys|Mijnschoolteam. Daarbij komt een stuk theorie aan de orde over leiderschap, kwaliteitszorg en onderwijskundig leiderschap.
Na deze leergang kwaliteitszorg kan de deelnemer effectief gebruik maken van de instrumenten voor Schoolontwikkeling (ParnasSys|WMK, ParnasSys|Mijnschoolplan) en voor Teamontwikkeling (ParnasSys|Mijnschoolteam). De deelnemer kent de achterliggende concepten en heeft een eigen visie ontwikkeld op het gebruik van de instrumenten.
Na deze leergang kan de deelnemer leiding geven aan processen met betrekking tot kwaliteitsbeleid, en kan daarbij het instrument ParnasSys|WMK-BM effectief inzetten. Je gaat aan de slag binnen het professionaliseringsthema Kennis en kwaliteitsontwikkeling.
In deze leergang leer je op een effectieve wijze leiding te geven aan processen met betrekking tot kwaliteitsbeleid en daar de instrumenten van Schoolkwaliteit op een effectieve wijze in te zetten. Je leert hierbij te werken via de PDCA cyclus (Plan, Do, Check, Act).
In deze opleiding leer je hoe je op een effectieve wijze leiding kunt geven aan processen die te maken hebben met kwaliteitsbeleid. Je leert onder andere een leercultuur te creëren en de veranderingen te verankeren in de school. In deze opleiding ga je aan de slag met competenties om leiding te geven aan veranderprocessen. Na deze opleiding kun je het team aanzetten tot onderzoeksmatig en vormgeven aan verantwoording en dialoog.
De visie is de basis voor alle andere plannen. Bij het ontwikkelen van de visie voor uw school of bestuur gaat u samen met uw collega’s op zoek naar de kern: waar staan wij voor? Wat zijn onze drijfveren? Uitgangspunten hierbij zijn gezamenlijkheid, eigenaarschap, betrokkenheid en draagvlak. Op basis van de visie wordt het schoolplan ontwikkeld. Mijnschoolplan, onderdeel van Schoolontwikkeling van ParnasSys biedt een erg fijne structuur voor het opstellen van een schoolplan, daaruit voortvloeiende jaarplannen en jaarverslagen. Ook hierbij is iedereen betrokken. In de beknoptheid schuilt de kracht, wij streven naar een visie en een schoolplan die kort, overzichtelijk, doelgericht en bruikbaar is!
Wilt u zicht krijgen op de kwaliteit van het onderwijs op uw scholen? Wilt u zelf audits opzetten en weten waar u dan op moet letten? Parnassys biedt verschillende middelen om zicht te krijgen op ontwikkeling van leerlingen. Denk aan Mijnschoolplan, Ultimview, maar ook de groepskaart, de (niet-)methodetoetsgegevens en de leerlijnen van Parnassys. Hoe gebruik je deze middelen optimaal om een helder beeld te krijgen van het aanbod van de school? Hoe legt u de koppeling tussen de digitale informatie en de dagelijkse praktijk? Deze training geeft u antwoord op deze vragen en begeleidt u in het uitvoeren van interne audits.
Blijkt uit de gegevens van bijvoorbeeld (niet-) methodetoetsen of WMK dat de school behoefte heeft aan professionalisering op gebied van didactisch handelen over de gehele linie? Vanuit de wetenschap weten we: het versterken van leerkrachtvaardigheden verbetert de kwaliteit van het onderwijs en daarmee de leerresultaten van leerlingen. EDI zorgt ervoor dat alle leerlingen stapsgewijs de leerdoelen beheersen en successen ervaren.
Op maat gemaakte training (incompany) waarin je leert hoe Focus PO META werkt en hoe je de informatie uit dit instrument kunt gebruiken voor kwaliteitsbeleid binnen het bestuur en binnen de scholen. Hoe stuur je (bij) op basis van Focus PO META zodat scholen hun gewenste eindopbrengsten OR1 behalen?
Leer hoe je met behulp van Focus PO META BKA en SKA goed op elkaar laat aansluiten: analyseer resultaatindicatoren, stel beleidsgerichte resultatenrapporten op en voer hoogwaardige kwaliteitsgesprekken.