Trainingen
We presenteren je het nieuwe OPP van ParnasSys, leggen je het doelgroepenmodel uit en vertellen je hoe je die twee kunt combineren. In dit webinar is het mogelijk om jouw concrete vragen te stellen.
Het is mogelijk om specifiek maatwerk te leveren om verschillende personen met verschillende verantwoordelijkheden op te leiden of te coachen.
In een scholingsbijeenkomst van één dagdeel leren wij de intern begeleiders hoe de groepskaart, de notities, de plannen en het ontwikkelingsperspectief kunnen worden ingericht in ParnasSys voor een optimale werking samen met Kindkans.
Er komt een adviseur een hele dag op de school. Deze dag heeft het unieke karakter dat we aansluiten bij het beleid van de school, helpen bij de inrichting en een leerkrachtmoment hebben waarin wij de leerkrachten activeren bij het juiste gebruik van ParnasSys voor de aanlevering bij Kindkans.
Dit aanbod is gericht op het professionaliseren van de intern begeleiders in het inrichten en gebruik van ParnasSys en Kindkans. Hierbij is het belangrijk dat de intern begeleiders op school de leerkrachten ondersteunen en coachen in het juiste gebruik van ParnasSys en Kindkans.
Vanaf 12 september 2024 biedt de Gouwe Academie opnieuw een volwaardige post-hbo-opleiding voor intern begeleider als kwaliteitscoördinator aan. Deze opleiding wordt al jaren verzorgd door Gouwe Academie (er is jaarlijks ook een groep onder de vlag van Driestar hogeschool), met veel tevreden studenten! Reflecteren op jouw eigen ontwikkeling speelt een grote rol tijdens deze opleiding. Je verdiept je in alle onderdelen van het vak en leert de concepten uit de theorie te vertalen naar de praktijk. Je oefent met materiaal en casussen uit jouw dagelijkse praktijk. Dat vraagt om een actieve leerhouding en eigen inbreng.
Je krijgt begeleiding bij het optimaal gebruiken van de mogelijkheden van de module Leerlijnen en het Leerlijnenpakket 4-7 jaar om kwalitatief goed onderwijs te realiseren. Een implementatietraject bestaat meestal uit minimaal drie dagdelen (van elk 3 uur) scholing voor het onderbouwteam. De inhoud vormt maatwerk, op basis van de wensen en beginsituatie van de school. Veel scholen kiezen in de praktijk voor een meerjarig implementatietraject.