Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ParnasSys nieuws! We sturen je handige tips over het gebruik van ParnasSys, nieuwe ontwikkelingen en soms ook unieke aanbiedingen toe.
Veel scholen maken al gebruik van het OPP van ParnasSys om de ondersteuningsbehoeften van leerlingen in kaart te brengen en handelingsplannen op te stellen. Met deze oplossing wordt het opstellen en actueel houden van het ontwikkelingsperspectiefplan kinderspel.
We zijn blij te kunnen vertellen dat DHH, een systeem dat velen van jullie wellicht al kennen, nu deel uitmaakt van de ParnasSys-familie onder de naam DHH van ParnasSys. Vanaf 2025 wordt DHH geïntegreerd met ParnasSys, waardoor gebruikers met één inlog toegang hebben tot beide systemen. Zo creëren we een veilige en efficiënte manier om begaafde leerlingen te herkennen en te begeleiden.
Er zijn een aantal belangrijke ontwikkelingen in Ontwikkelingsperspectief (OPP) van ParnasSys. Zo kun je nu standaardteksten in stellen, is er een nieuwe onderlegger van het Landelijke Doelgroepenmodel en worden de benamingen van de ondersteuningsbehoeften 5 t/m 7 aangepast. In dit artikel zetten we deze drie ontwikkelingen overzichtelijk voor je op een rij.
Het opstellen en actueel houden van een ontwikkelingsperspectief (OPP) hoeft niet langer tijdrovend en ingewikkeld te zijn. Zowel voor het speciaal (basis)onderwijs als voor het regulier onderwijs biedt het nieuwe OPP van ParnasSys veel mogelijkheden.
Het opstellen en actueel houden van een ontwikkelingsperspectief (OPP) hoeft niet langer tijdrovend en ingewikkeld te zijn. ParnasSys ontwikkelt samen met besturen uit het regulier en gespecialiseerd onderwijs het nieuwe OPP.
Tien besturen uit het reguliere en gespecialiseerde onderwijs ontwikkelen samen met ParnasSys digitale oplossingen voor de dagelijkse beroepspraktijk. Komend schooljaar is het eerste resultaat te gebruiken: het gedigitaliseerde datagestuurde OPP.
Ken je ‘Kader voor Ontwikkeling’, de leerlijn hoogbegaafdheid die je kunt gebruiken in de module leerlijnen in ParnasSys? Gezina de Bruijne, werkzaam op de Regenboog te Middelburg, vertelt in deze blog hoe zij werkt met deze leerlijn op haar school.